Kürt dili ilk kez üniversitede

Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörü, Serdar Bedii Omay, üniversite bünyesinde kurulacak Şarkiyat Enstitüsü içinde Kürt Dili ve Edebiyatı bölümü açmak için YÖK’e başvurmaya hazırlanıyor.
Amacının toplumsal barışa katkı sağlamak olduğunu dile getiren rektör Omay, “Bölgemizdeki toplumsal barışa bir tuğlacık kadar da olsa katkıda bulunmak istiyorum. Hiçbir zaman sadece askeri tedbirlerle huzur sağlanması mümkün değil. Tabi ki bütün problemler aslında bir olayın, bir sosyal meselenin ilmini yaparak çözülebilir, anlaşılabilir, diyalog kurulabilinir, görüşülebilir bütün meseleler için böyledir. Neticede Kürtçe ülkemizde en çok konuşulan ikinci dil... Mardin Artuklu Üniversitesi bu dilin son derece yoğun konuşulduğu bir bölgenin üniversitesi” diye konuştu.
YÖK üyesi Ayhan: Geç bile kalındı YÖK Eğitim Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Halis Ayhan ise üniversitelerde Kürt dili ve edebiyatı bölümü için ‘geç bile kalındığını’ belirterek, şöyle dedi: “Anayasa’da öğretim dilinin Türkçe olduğu vurgulanıyor. Anayasa’nın bu maddesine aykırılık teşkil etmeyecek şekilde, eğitim bilimci olarak bu tür bölümler açılmasında hiç mahsur görmüyorum. Üniversitelerde pek çok dile yönelik bölüm var. Kürtçe, Türkiye’de mahalli bir grup tarafından konuşulan bir dil.”

Yorumlar