Alman devi Türkiye'ye yatırıma geliyor

Tüm dünya kriz ve üretim durdurma haberleri ile boğuşurken Türkiye'ye Alman otomotiv tedarik devinden iyi bir haber geldi.

Sektörün en büyük firmalarından biri olan 158 yıllık Alman devi C. Rob. Hammerstein, Türkiye’ye sıfırdan yatırım yapma kararı aldı.

Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı (Başbakanlık Yatırım Ajansı) ile C.Rob.Hammerstein GmbH& Co. KG (CRH) tarafından yapılan ortak açıklamada, CRH'nin Türkiye'de sıfırdan bir yatırım için düğmeye bastığı belirtildi.

Motorlu araçlar alanında dünyanın sayılı ful koltuk yapıları, manuel ve elektronik koltuk ayarları, direksiyon mili ayarları, entegre çocuk koltuğu ve hava yastığı panelleri üreticisi olan CRH, büyüme stratejileri paralelinde gerçekleştireceği yatırımla, üretiminin büyük bir bölümünü Marmara Bölgesi’ne taşıyor. CRH tarafından gerçekleşecek ‘greenfield’ yatırımın her aşamasında T.C. Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’nın devrede olduğu kaydedildi.

Yaklaşık 3 bin 200 çalışanı ile dünya pazarlarına hizmet veren Alman CRH; proje kapsamında Gebze’de 15.000 metrekarelik yeni bir üretim tesisi yatırımına başladı. Yapılacak olan yatırımın 15 milyon euroya ulaşması ve bu yeni yatırımla 400 kişi için iş imkanı yaratılacağı belirtiliyor.

Bu yeni tesisle, CRH Türkiye’deki otomobil üreticilerinin sevkiyat kanallarını önemli ölçüde kısaltmış olacak. CRH ayrıca, Gölcük’te yer alan Ford’un ticari araç modeli Transit'in parçalarının biraraya getirildiği Ford fabrikalarına da ürün tedarik edecek.

TÜRKİYE ÇOK ELVERİŞLİ

CRH Yönetim Kurulu Başkanı Robert Houston, yatırımla ilgili olarak, "Türkiye CRH’in ihtiyaç duyduğu üretim koşullarını sağlama konusunda son derece elverişli. Büyük üreticilerin yakın olması ve üretim maliyetlerinin diğer ülkelere oranla daha uygun olması Türkiye’yi seçmemizde büyük rol oynadı. Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’nın vermiş olduğu desteğe minnettarız. Yatırım Ajansı yatırım projemizin yer seçiminden, yasal uyumluluk kurallarına ve en ince detayına kadar her önemli adımımızda bize yardımcı oldu." şeklinde konuştu.

TÜRKİYE DOĞRU ÜLKEDİR

Başbakanlık Yatırım Ajansı Başkanı Alpaslan Korkmaz ise, kriz gündemine rağmen yatırımların devam edeceğine dikkat çekti. Korkmaz, "Türkiye, dünyada yaşanan olumsuzluklara rağmen yatırımcılar için ideal koşullar sunuyor. CRH’nin Türkiye’de yatırım kararı almasını memnuniyetle karşılıyoruz. Bu dönemlerde stratejik adımlar atan kuruluşlar uluslararası dalgalanmalar geçtikten sonra, bu süreçten güçlü olarak çıkacaklardır. Türkiye bu açıdan bir çok yatırımcının seçeceği doğru bir ülkedir" dedi

Kaynak: Hurriyet

Yorumlar