Hisarcıklıoğlu: Yenilikçi olmaya açık olun.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu katıldığı Kariyer Zirvesi oturumunda konuşma yaptı.

KAZANMAK İSTEYEN DÜRÜST OLMALI

Rifat Hisarcıklıoğlu : " Hem kendimizi geliştiriyoruz hem altınızdakinin sizi kontrol ettiğinizi bilince o da dikkatli çalışıyor. Bizim kültürümüzde de ne olursa olsunyazın der. Neyi konuştunuz neyi icra ettiyseniz yazın. Yoksa unutursunuz ve hafızanız sizi yanıltır. İş hayatında en önemlisi işin hilesi dürüstlüğüdür. Hile niye yapılır kazanmak için yapılır. Kazanmak istiyorsan dürüst olacaksın bunu asla unutmayın.

Eskiden sütü sokakta sütçüler satardı. Sokakta sütçüler satardı şimdi babaannemin iki sütçü ikisininde fiyatı aynı onu niye alıyorsun derdim derdiki oğlum diğeri içine su katıyor derdi. Sonra o su katan sütçü bir dönem sonra kayboldu diğeri yıllarca devam etti. Yani hangi konuda olursa olsun dürüst olun. İnsanın en hayırlısı insanlara faydası olandır. Eğer öbür tarafta sınıfı geçmek istiyorsak hepimizin içinde bunun olması lazım. Eğer bunda dikkatli olursak hayatımızda atacağımıız adımlarda buna dikkat edersek herşey yolunda gider. Hiç bir gün ümitsiz olmayacağız. Çok sıkıntılı dönemlerim oldu ama hiç bir zaman ümitsiz olmadım her doğan günün daha iyi olacağını düşündüm yeterki düğru şekilde hareket edelim.

Biri geldi başımıza dünyayı tanıyın açılın dedi hepimiz adama hain damgası vurduk ve dedik ki bu ajan kim bilir nerenin ajanı sonra baktık ki bizim ajanımızmış. O bize dışa açılın dedikçe biz dedik ki ne var bu ülkede? Ne üretiyoruz ki dünyaya açılacağız. Bizi pazar edeceksiniz dedik belkide bizim bakış zaafiyetince doğru düşünüyorduk.

Benim annemin çamaşır makinası banyoda çalışırdı yürüye yürüye salona gelirdi. Bunlarla mı açılacağız dedim. Bugün Avrupada satılan her 3 beyaz eşyadan 1 tanesi Türk malı. Bugün dünyada ABD'&den sonra 7 tane ayrı otomobil markasının üretildiği üçüncü ülkeyiz. Allah bize petrol vermemiş doğalgaz vermemiş bunun için şükrediyorum. Bizim insanımızın neyi başardığı ortada. Öyle müteşebbislik sermaye iş değil. Övünmek gibi olmasın Kayseri'liyim.

Kayseri'deki sanayicilere baktığımızda ustabaşılıktan sanayici olmuşlar. Cesaretinizle başarınızla ilgili güzel birşey anımı paylaşıp bitireceğim.

Biz siyasetçileri oralarda otururken eleştirirdik amma konuşuyorlar diye. Mikrofonun başına geçince iş adamı da olsan bırakmıyorsun. Paris'ten uçağa bindim. Uçakta bir baktım bizden biri geldi Başkanım hayırlı yolculuklar dedi hayırlı yolculuklar dedim. Hayırdır Kenya'ya neden gidiyorsun dedim iş yapmaya gidiyorum dedi. Kenya'dakiler neyi konuşurlar hangi dili konuşurlar biliyor musun Vallahi bilmiyorum dedi.Peki ingilizce biliyor musun dedim, Hayır bilmiyorum dedi. Elinde kumaş var bunları nasıl satacaksın dedim. Dedi ki vallahi Başkanım çantamda numuneler var ben onları göstere göstere gideceğim adresi bulurum dedi.

Bizim tek sıkıntımız şu birlikte iş yapmayı bir türlü beceremeyiz. Birlikte rahmet ve bereket var ayrılıkta azap var bunu unutmayın. Şimdi bunu da en güzel örneği geçen hafta Cumhurbaşkanımızla Çin'deydik. 2000 Yıllık devlet. Bizim Cumhurbaşkanımızın forsunun etrafında kaç yıldız var 16 bunun anlamı ne 16 imparatorluk nerede bu tarih oldu.

Kaynak: İhlassondakika.com

Yorumlar