KULE-PİLOT DİYALOĞU - BEN SİZİN GÜZEL KARDEŞİNİZ DEĞİLİM!

PİLOTUN HAKSIZ TALEBİ

Yakıtının azaldığı gerekçesiyle inişte öncelik isteyen pilot ile Atatürk Havalimanı’nda görevli hava trafik kontrolörü arasında geçen telsiz konuşmaları, üstü örtülen sorunları da açığa çıkarıyor.

Konuşmalardan inişte 3’üncü sırada olduğu anlaşılan pilot, yakıtının az kaldığı gerekçesiyle hava trafik kontrolöründen öncelik istiyor. Ancak kontrolörün “Emergency inişi deklare ediyor musunuz?” sorusuna açıkça yanıt vermekten kaçınıyor ve “Fazla yakıt almıyoruz, biliyorsunuz” gibi bir gerekçe öne sürüyor.

Kule görevlisi yerden göğe kadar haklı, ama anlaşılan konuşan kaptan bu konuları hiç bilmiyor! Bir pilot, o sefer için belirlenmiş yakıtının toplamını taşımakla yükümlüdür. Eğer gidiş noktasında tahminden fazla bekleme olacaksa ve yakıtı yetmeyecekse ya yedek meydanına gider ya da “yakıt emergency” ilan eder. O zaman da inişte öncelik verilir. Tüm dünyada usul budur. Kule görevlisi de ısrarla bu iki seçenekten birine kaptanı davet etmesine rağmen, mesul pilot kaçamak cevaplarla inişte öncelik almak istiyor. Çünkü yakıtsızlık nedeniyle yedek meydana giderse de şirket yetkilileri tarafından sorgulanacak!

İşte o konuşma kayıtları…


Kaynak: airkule.com

İnternette havacılık haberleri yayımlayan ‘airkule.com’ adlı sitede dün yer alan kule ile pilot arasındaki diyalog şöyle gelişti:

Pilot: En geç 10 dakika içinde inmem gerekiyor. Yakıtım bu kadar. Sabiha Gökçen’e davet ediyorum vermeyecekseniz.

Kule: İnişte 3 numarasınız. Emergency deklare ediyor musunuz?

Pilot: Efendim emergency yok. İşte yakıtım bu, en fazla 9 dakika bekleyebilirim. Fazla yakıt almıyoruz biliyorsunuz.

Kule: Emergency deklare etmiyorsanız Gökçen’e sizi yönlendireyim.

Pilot: Eğer yakıtla müsaitseniz emergency deklare ediyorum. 9 dakikalık bekleme yakıtım var. İnelim, müsait değilseniz Sabiha Gökçen’e iniyorum, tamam.

Kule: Anlatın efendim, rapor edin. Müsait değil. Sağdan uçuş başı 090.

Pilot: Efendim ‘emergency yakıtı’ kabul etmiyorsunuz. tamam.

Kule: Efendim, ‘emergency’ deklare ediyorsanız, sizi 06 için vektörleyeceğim.

Pilot: Güzel kardeşim daha ne söyleyeyim size ‘yakıtım bu’ diyorum. O saat geldiği zaman ‘emergency yakıtı’nın saati. Anlamıyorsunuz herhalde. 9 dakika sonra emergency yakıtına düşüyorum.

Kule: Efendim emergency deklare ettiğinizi belirtirseniz sizi alacağım ben de diyorum.

Pilot: Sevgili kardeşim bir daha söylüyorum. Şu anda 8 dakikaya indim. 8 dakika sonra emergency yakıt ilan ediyorum. 5 geçe emergency yakıt ilan etmiş olacağım.

Kule: Efendim ben ‘emergency deklare ediyorum’ cümlesini bekliyorum sizden. Emergency yakıt ayrı bir şey. ‘Ben de sizin güzel kardeşiniz değilim’ bu arada.

Pilot: Lütfen rapor eder misiniz? Ben 5 geçe emergency yakıta düşüyorum. Şimdi de beklemedeyim tamam.

Yorumlar